Noworoczny makaron ze szpinakiem

Przy okazji zakupów tuż przed Sylwestrem znalazłam na półce w znanej nam Biedronce makaron z dodatkiem atramentu z kałamarnicy. Nie zastanawiając się w ogóle wzięłam... wymyśliłam sobie przepis korzystając z moich ulubionych produktów.  Miał być do tego jeszcze kurczak, ale wykorzystaliśmy go do galaretek i gyrosa :) Czarny makaron jadłam kiedyś, ale kupiony gotowy tylko do odgrzania, tym razem muszę go ugotować.





Do naszego dania dla 4 osób potrzebujemy:


  • Makaron z dodatkiem kałamarnicy 250 g
  • Szpinak mrożony 450 g
  • Ok. 200 g śmietany 12% lub 18%
  • Garść startego żółtego sera
  • 1 jajko (ja nie miałam więc sos zrobiłam bez)
  • sól, pieprz
  • zioła (oregano, bazylia, tymianek, koperek) jak nie lubisz nie dodawaj ;)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 200 g pieczarek

  1. Czosnek i cebulę drobno posiekać i podsmażyć na patelni z oliwą. Dodać do tego drobno pokrojone pieczarki i poddusić wszystko razem. Dodać zamrożony szpinak. Mieszać aż szpinak się rozmrozi. Ja zawsze dodaję wodę przegotowaną, żeby mi nie przywierało, a woda i tak odparuje.
  2. Przyprawić wszystko solą, pieprzem i ziołami, jak koperek, tymianek czy bazylia. Najlepiej według uznania, w końcu ma być smaczny, a każdy lubi co innego.
  3. W miseczce wymieszać śmietanę, jajko i starty żółty ser na jednolitą masę i dodać do szpinaku z pieczarkami. Wymieszać dokładnie i na wolnym ogniu gotować 5 minut często mieszając.
  4. W między czasie ugotować makaron zgodnie z przepisem na opakowaniu.
  5. Na talerzu ułożyć według własnej inicjatywy, jak kto lubi. Można wymieszać na patelni, można na talerzu.
  6. Smacznego!


2 komentarze:

  1. Wygląda interesująco :) my z mężem bardzo lubimy dania z makaronem, a to będzie miła odmiana dla zwykłego makaronu. Ewelina P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My uwielbiamy nowości. Choć nie zawsze wyjdą jak powinny ;)

      Usuń

Dziękuję bardzo za każdy nawet najmniejszy komentarz, jest on dla mnie ważny.

Copyright © 2016 GUGUSIOWO , Blogger