Zupa - krem z dyni

Od kiedy zostałam mamą coraz częściej gotuję nowości, a że synek niejadek to szukam takich żeby mu zasmakowały. No cóż dobrze, że są inni domownicy bo inaczej jadłabym tylko ja ;)

Już w ubiegłym roku miałam Wam dać mój przepis na zupę -krem z dyni. Jest pyszna, rozgrzewająca, a jak dodam do niej fajny makaron w autka itp to nawet niejadek ją spróbuje.


Co potrzebujemy:

  • średnia dynia - pokrojona w kostkę
  • 3 marchewki - pokrojona w talarki
  • 1 pietruszka - pokrojona w talarki
  • 8 średnich ziemniaków - pokrojone w kostkę
  • 2 cebule - pokrojone w kostkę 
  • 2,5 litra bulionu lub wody
  • Przyprawy: gałka muszkatołowa, imbir, cynamon, pieprz, sól, curry, 
  • łyżka oliwy
  • 100 ml śmietany (można dać mniej)

Cebulę podsmażyć na oliwie, dodać do niej marchewkę i pietruszkę. Chwilę poddusić i dodać ziemniaki, zalewając bulionem.  

Dynię obrać i zostawić twardą część, którą kroimy w kostkę. Dodajemy do garnka i wszystko gotujemy do miękkości - ok. 30 min.
Doprawić przyprawami do smaku (szczypta każdej przyprawy, a później można jeszcze doprawić)
Jak warzywa ostygną to zmiksować wszystko, dodać śmietanę, wymieszać i gotowe. Śmietanę można podać bezpośrednio na talerz lub miseczkę. Ja tym  razem zrobiłam bez śmietany i też wyszła pyszna.

No to Smacznego!! A Wy macie swoje ulubione przepisy? Podzielcie się , z chęcią coś nowego wypróbuje.


2 komentarze:

Dziękuję bardzo za każdy nawet najmniejszy komentarz, jest on dla mnie ważny.

Copyright © 2016 GUGUSIOWO , Blogger