Probiotyki - dodatkowa ochrona w antybiotykoterapii.

Przed nami ogromnymi krokami zbliża się jesień. Zaczynają się katary, kaszle i inne objawy przeziębień. Nie każdemu jest dane przejść to łagodnie, mam nadzieję, że nam się to uda. 


W ubiegłym roku jednak nie było tak łatwo i antybiotyki musiały być wdrożone. Moi chłopcy w perspektywie czasu i tak nie wiele ich wzięli, maksymalnie raz do roku. Jednak nawet tak mała ilość antybiotyku potrafi w tak małym ciele zasiać bałagan. 



Efektem brania antybiotyków może być po prostu osłabienie organizmu czy zwykłe biegunki. Wszystko przez to, że antybiotyki niezwykle mocno atakują mikroflorę jelitową u dzieci, jak również u dorosłych. Dlatego tak ważne jest branie probiotyków, które odgrywają istotną rolę w trakcie antybiotykoterapii.

Mikroflora jelit to nic innego jak dobre bakterie, które przy osłabieniu przez chociażby antybiotyki bardzo się osłabiają w ochronie jelit. Mikroflora zapewnia prawidłową pracę jelit, pełniąc nie tylko rolę ochronną ale także immunologiczną czy odżywczą, pomagając dostarczać organizmowi potrzebnych witamin. Zaburzenie mikroflory jelit osłabia organizm, który trudniej się broni przed chorobą. Dlatego nasza mikroflora potrzebuje pomocy w postaci probiotyków.

Czym są probiotyki? Najprościej mówiąc są dobrymi bakteriami, które podane w trakcie antybiotykoterapii wzmacniają mikroflorę jelit i uzupełniają ją.
Według definicji FAO/WHO probiotyki to „żywe drobnoustroje, które podane w odpowiedniej ilości wywierają korzystny wpływ na zdrowie gospodarza”[1].
Ja się nigdy dwa razy nie zastanawiałam zawsze kiedy, któryś z chłopców dostał antybiotyk sięgałam po probiotyki dla dzieci, a jeszcze chętniej po probiotyki + prebiotyki. Sposób ich podania można dopasować do wieku dziecka, dla mnie jednak zawsze najwygodniejsze były probiotyki w kropelkach. Podawane raz dziennie dbają o wnętrze dzieci. Jak dbają? Uzupełniając wyjałowioną florę bakteryjną jelit.


Jedyny moment zawahania miałam w chwili wyboru probiotyków, jednak od dawna mam swój typ.
Ja już wiem, że probiotyki dla dzieci odgrywają istotną rolę w trakcie antybiotykoterapii, mam nadzieję, że i wy je wtedy stosujecie.

[1] FAO/WHO (2001) Health and Nutritional Properties of Probiotics in Food including Powder Milk with Live Lactic Acid Bacteria. Report of a Joint FAO/WHO Expert Consultation on Evaluation of Health and Nutritional Properties of Probiotics in Food Including Powder Milk with Live Lactic Acid Bacteria.
Źródło: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Probiotyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za każdy nawet najmniejszy komentarz, jest on dla mnie ważny.

Copyright © 2016 GUGUSIOWO , Blogger